سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش پیانو با دست چپ

یکی از دغدغه هایی که برای افرادی که به دنبال یادگیری پیانو هستند وجود دارد، این است که آموزش پیانو با دست چپ به چه شکلی است. پیانو یکی از ساز های صفجه کلیدی و معروف ترین، مشهور ترین، و محبوب ترین آن ها هم هست. ساز پیانو یکی از ساز هایی است که برای نواختن آن باید از هر دو دست خود کمک بگیرید و هم با دست چپ کلاویه ها را بفشارید و هم با دست راست تان. موضوعی که در این میان به خصوص برای افراد راست دست وجود دارد، این است که کمی دست چپ شان ضعیف است. برای این که با راه حل این مشکل آشنا شوید و بیشتر در مورد موضوعاتی مثل مشکل دست چپ پیانو، آموزش پیانو با دست چپ، هزینه کلاس پیانو در تهران و… بدانید، در ادامه بحث هم همراه سپهر ملودی بمانید.

مشکل دست چپ ها پیانو

اما قبل از این که با آموزش پیانو با دست چپ آشنا شویم، بیاید تا ببینیم اصلا مشکل دست چپ پیانو چیست. دست چپ میتواند سبب ایجاد مشکلاتی برای بسیاری از پیانستها شود. اگر تعدادی از کتاب‌های مبتدی آموزش تکنیک پیانو را بررسی کنید، ممکن است متوجه این موضوع شوید که در صفحات قابل توجهی از آن‌ها (گاهی نصف کتاب)، بر روی دست راست و قطعات دست راست تمرکز شده است. این یک اشتباه غلط رایج است زیرا این روش باعث می‌شود، خواندن نتهای دست چپ نسبت به خواندن نت‌های دست راست برای هنرجو سخت ‌تر شود. اما اگر هنرجو از همان ابتدا نت ‌خوانی و نوازندگی هر دو دست را باهم تمرین کند، با این مشکل مواجه نخواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر: تدریس خصوصی پیانو در تهران

آموزش پیانو با دست چپ

آموزش پیانو با دست چپ

علاوه بر این، از آن جایی که دست راست معمولا ملودی قطعه و گذرهای پیچیده ‌تر را اجرا م‌کند، هنرجو بیشتر تمایل دارد که بر روی دست راست تمرکز کند. هنگامی که دست چپ عقب می‌افتد، رسیدن به دست راست مشکلی پایان ناپذیر به نظر میرسد. دست چپ اثری سلسله ‌وار بر روی دست راست دارد و ضروری است که دست‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند. در صورتی که به آموزش پیانو با دست چپ و در کل آموزش پیانو هستید، به شما توصیه می شود که سری به سایت سپهر ملودی بزنید.

آموزش پیانو با دست چپ

برای این که بتوانید مشکل دست چپ پیانوتان را برطرف نمایید، به جز پرداخت هزینه کلاس پیانو در تهران، نیاز به دیدن یکسری آموزش ها دارید تحت عنوان آموزش پیانو با دست چپ، یکسری از نکات آموزش پیانو با دست چپ را در قسمت پایینی با هم نظاره گر هستیم. همچنین برای یادگیری کامل تر آموزش پیانو با دست چپ، می توانید به سایت سپهر ملودی مراجعه نمایید.

تقویت دست چپ به وسیله ی کِش: برای آموزش پیانو با دست چپ یا بهتر بگوییم برای تقویت دست چپ تان، اندازه کش ها باید کوچیک باشد به اندازه ای که  دور ناخون رو پوشش بدن این تمرین به این صورته که یک سمت کش رو اول دور انگشت شماره 1 و 2 میندازیم و انگشتان رو از هم دور میکنیم و بعد همین تمرین رو روی انگشت 2 و 3 ،3 و 4 و در اخر 4و 5 انجام میدهیم.

بخشی یکسان از موسیقی را با هر دو دست تمرین کنید: به شرطی که هیچ مشکلی در خواندن نت‌های دست چپ ندارید، توصیه می‌کنیم هر چیزی را که در دست راست یاد میگیرید، با دسمت چپ نیز تمرین کنید. این شیوه از آموزش پیانو با دست چپ برای تمرینات کوتاه، گام و آرپژ مناسب است. احتمالا بسیاری از هنرجوها از طریق گام و آرپژ با این شیوه‌ی تمرینی آشنا می‌شوند.

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش پیانو غرب تهران

تمرین معکوس را امتحان کنید: استراتژی تمرین معکوس یکی از روش های آموزش پیانو با دست چپ است که به هماهنگی دست چپ در پیانو کمک بسیار زیادی می‌کند، برای این کار اجرای کلید تربل که مخصوص دست راست است را با دست چپ انجام دهید و نت های دست چپ را با دست راست اجرا کنید. این تمرین را با آرامش و صبوری انجام دهید تا برای شما مفید باشد  به استقلال در دو دست کمک کند. نیازی نیست که کل قطعه را با این روش بنوازید فقط کافیست بخش کوچکی از آن را به این طریق تمرین کنید

انجام تمرینات انگشتی: برای انجام این مورد از آموزش پیانو با دست چپ، دست چپ را روی کلاویه ها (کلید ها)  مثلا روی نت های دو ره می فا سل لا سی قرار دهید انگشت 1 را با قدرت فشار دهید و با قدرت بلند کنید  به طوری که بقیه ی انگشتان بلند شوند بعد همین تمرین را به ترتیب با انگشتان بعدی انجام دهید تا انگشت 5 این تمرین عالی برای تقویت دست چپ در پیانو و حل مشکل دست چپ پیانو بسیار موثر است.

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش پیانو برای کودکان

آموزش پیانو با دست چپ

آموزش پیانو با دست چپ

برای داشتن صدای واضح‌تر، دست چپ را در دو اکتاو بالاتر تمرین کنید: گاهی اوقات ممکن است نت‌ها در گستره‌ی باس، مبهم و نامشخص باشند. اجرا در دو اکتاو بالاتر از آن‌چه نوشته شده، به شما امکان می‌دهد تا چیزی را که می‌نوازید بهتر بشنوید. در مرحله‌ی بعد با هر دو دست و به‌طور همزمان اجرا کنید، اما بخش دست چپ را در بالای دست راست اجرا کنید. این ها نکاتی در مورد آموزش پیانو با دست چپ بودند که امیدواریم به درد شما بخورند.

هزینه کلاس پیانو در تهران

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله آموزش پیانو با دست چپ مثل مشکل دست چپ پیانو، آموزش پیانو با دست چپ، و همین بحث هزینه کلاس پیانو در تهران، برای شما مفید واقع شده باشد. در زمان انجام هر کاری فهمیدن هزینه انجام آن کار از مهم ترین و تاثیر گذارترین مراحل هر کار است، که باعث می شود فرد تصمیم بگیرد که کار را انجام بدهد یا خیر، این قضیه در مورد آموزش پیانو با دست چپ در تهران یا کرج، یا جاهای دیگر کشور هم صدق می کند. از همین رو به شما عزیزان توصیه میگردد که برای اطلاع از هزینه کلاس پیانو در تهران و کرج و شروع دوره یادگیری و آموزش پیانو در تهران، کرج یا سایر نقاط کرج و تهران، سری به سایت سپهر ملودی بزنید، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید، تا هم از هزینه کار مطلع شوید و هم آموزش خود را تحت نظر استاد سپهر ابراهیمی که از بهترین و با تجربه ترین اساتید پیانو در کرج و تهران می باشد، شروع نمایید.